Khamis, Ogos 19, 2010

salah siapa????

Suami mestilah memberi bimbingan dan tunjukajar yang baik terhadap isteri mereka dengan didikan agama dan pengajaran yang baik dan bukan menyeksa mereka.
Memberi layanan yang baik,samada dari segi tingkah laku,perbuatan,tutur kata dan contoh teladan yang baik.

isteri      : Abg beli lauk..

suami    : bwk motor,gi beli..

isteri     : takpe2..(dlm keadan yg geram,dh pkl 6.15 lauk takde nak berbuka)

suami   : ma,botol susu adik mane?

isteri    : dalam bilik

suami  : lainkali org tanye jwb elok2..eloklah isteri derhaka,bodoh,bengong..

isteri   : saya macam nie pown sbb dari perangai awk..Eloklah suami cakap macam tu dkt isteri..


Dari dialong ini,semua ini salah siapa???

4 ulasan :

::( ';')جو أمير(';' ):: berkata...

nie amik dari cite/pengalaman sape ni nurul..??

ofkos la salah suami.. :)

Hamzah Ian berkata...

2 2 salah.. takde betol

h a n i e berkata...

tah..dua2 salah. egois. XD

Dayu berkata...

komunikasi paling penting kan
dah bersuami isteri ni, nak cakap tak leh lepas je
pikir dulu, nak mintak dia buat pape, sila gunakan perkataan 'tolong' kat depan
takdelah mcm mengarah bunyinya kan..

riza,
cha ke baby comel siri 4??
wahhh..terharunya..tq..tq
sila lah...sila la update
amik la gmbar kat blog sebagai bahan kegunaan